Коли до вас вперше прийшла ідея відкрити кав’ярню?

Компанія “Світ кави” була заснована в 2000 році у Львові. З часом запустилася кав’ярня, потім ми запровадили власне обсмаження кави й бренд почав знаходити шанувальників по всій країні. Відкриття кав’ярні в столиці стало логічним, насамперед як представництво нашого львівського виробництва. Хотілося надати киянам місце, де можна відчути ту саму львівську атмосферу з якісними напоями та можливістю придбати завжди свіжу каву в зернах.

В закладах ми готуємо напої методом еспресо а також використовуємо альтернативні методи заварювання: пуровер, аеропрес, джезва. Напої на основі еспресо робимо на подвійній порції, що вирізняє нас серед інших кав’ярень.

А чому саме на Подолі?

Поділ − це старий район Києва і в чомусь, нехай віддалено, але він якнайбільше відображає Львів.

Чому ви вирішили перейти на бік екологічного бізнесу?

Коли кілька років тому в Україні звернули увагу на проблему сміття, в нашому львівському закладі ми почали продавати брендовані Keepcup, а також зробили знижку на каву для всіх, хто купує каву в наших горнятках. Згодом такі горнятка почали продавати і в київському закладі, а потім ми стали надавати знижку на напої в будь-яку власну тару.

Звісно, що є люди, які досі вважають це незручним чи негігієнічним, тож ми стежимо за пакуванням, яке пропонуємо з собою — замість пластику використовуємо майже все паперове: крафтові стаканчики з маркуванням, паперові конверти і коробки для солодкого.

Тепер ще перейшли на паперові соломинки. Це легко, коли керівництво прислухається до працівників та завжди відкрите до екологічних оптимізацій.

Коли у нас з’явились паперові соломинки, нам дуже хотілось одразу відмовитись від пластикових

На етапі переходу від звичних звичок до екологічних дуже багато залежить від гостей: деякі просять одноразові пластикові прибори, кульочки, соломинки, бо “потім їх можна викинути”. Нам дуже хочеться пояснити їм своє бачення так, щоб це не розцінювали, як снобство. Якщо покупець робить вибір в бік еко — це приємно, а якщо вони поки не готові, ми змушені поважати їх позицію, але завжди раді розповісти, чому для нас це важливо.

Як ваші гості реагують на паперові трубочки?

Коли у нас з’явились паперові соломинки, нам дуже хотілось одразу відмовитись від пластикових. На жаль, наші гості реагують по-різному.

Зустрічаються люди, які кажуть, що їм незручно з паперовими і просять повернути пластик. Були і ті, хто ніколи не пив з соломинок раніше, але коли бачив яскраві, нові трубочки, то почав їх активно розбирати, що теж не дуже еко. Але здебільшого — зміну помітили і відреагували позитивно. Нам  дуже приємно знати, що ще більше людей свідомо підходять навіть до кави.

Яким буде ваш наступний крок?

Впевнені, що це буде сортування. Ми вже деякий час пробували сортувати, але літо — непростий час для такого роду експериментів. Гості частіше беруть напої з собою, а це трубочки, яскраві пластикові стаканчики, прохолоджувальні напої — залишалося багато скла і пластику.

Зараз, коли починає холоднішати, кількість відходів зменшується, росте кількість органіки — її ми поки ніяк окремо не сортуємо. Але є досить прості категорії, які можна відкладати окремо: скло, пластик, тетрапак. Це маленький, але крок.

Поки що в закладі сортування відбувається на добровільних засадах — працівники ним займаються самостійно, це займає багато часу і не завжди працює вивіз вторсировини. Поки це складно, але можливо, якщо більше закладів почне цікавитись сортуванням, ми зможемо скооперуватись.

Які рекомендації ви можете дати вашим колегам по бізнесу?

В нашій сфері багато уваги приділяється якості — прийнято заморочуватись через воду, зерно, молоко. Це не задротство — це професіоналізм. Кава проходить довгий шлях, перш ніж потрапити до споживача, і ми піклуємось, щоб все пройшло бездоганно, але те, що відбувається після, турбує нас менше. Тому ми, як представники індустрії, маємо піклуватись про дотримання стандартів на всіх етапах, дбати про цінності, які закладені в нашій культурі, і передавати їх споживачам.

Наша рекомендація дуже проста — обирайте якість, але думайте про те, як це впливає на навколишнє середовище, відмовляйтесь від пластику там, де це можна зробити вже сьогодні.

Готові зробити перший крок у бік екологічного бізнесу?

Замовте паперові соломинки